سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لاغری

لاغری با ذهن

همه چیز را درست نمی کند

تغییر ظاهرتان مطمئناً می تواند احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشد، اما مهم نیست که بیرون چگونه به نظر می رسد، همچنان همان فرد هستید. معمولاً این باور وجود دارد که تغییرات بیرونی می تواند به ما کمک کند تا با مسائل عاطفی یا روانی مقابله کنیم. اما اگر همان مشکلات داخلی حتی پس از ایجاد تغییرات خارجی مانند کاهش وزن همچنان وجود داشته باشد، ناامیدی رخ می دهد.
کمال گرایی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد

اهداف کاهش وزن چندان قابل بخشش نیستند. برای کاهش وزن یک پوند در هفته، باید به طور مداوم هر روز 500 کالری اضافی بسوزانید تا کمبود کالری ایجاد کنید. اگر مجبور شوید تمرینی را از دست بدهید یا در یک مهمانی کمی بیش از حد غذا بخورید، چه؟ فقط یک لغزش می تواند شما را به عقب براند و احساس گناه و ناامیدی در شما ایجاد کند.
سخت است که با انگیزه بمانیم

اگر لباس‌هایتان تنگ است یا از پرخوری احساس گناه می‌کنید، ممکن است انگیزه کاهش وزن پیدا کنید، اما این احساسات می‌توانند زودگذر باشند و این انگیزه از بین می‌رود. اهداف غیر واقعی کاهش وزن اساساً با گذشت زمان اهمیت خود را از دست می دهند.

پایدار نیست

زیبا به نظر رسیدن با لباس شنا چیزی است که بسیاری از افراد ممکن است بخواهند، اما چند وقت یکبار لباس شنا می پوشید؟ کار کردن برای چیزی که فقط چند بار در سال اتفاق می افتد همیشه به زندگی روزمره تبدیل نمی شود و مدیریت طولانی مدت وزن را ارتقا نمی دهد. شما می خواهید اهدافی را تعیین کنید که به شما امکان می دهد در طول سال احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید.

تغییر طرز فکر

بسیاری از مردم به کاهش وزن به عنوان تمایل به تغییر بدن خود نگاه می کنند و فکر می کنند که برای انجام این کار باید تغییرات اساسی در زندگی خود ایجاد کنند. در نتیجه، آنها ممکن است از یک رژیم غذایی محدود کننده پیروی کنند، که اغلب کارساز نیست. به سادگی هیچ رویکرد یکسانی برای کاهش وزن وجود ندارد. آنچه برای شخص دیگری کار می کند ممکن است برای شما کارساز نباشد.

بنابراین، اگر از جهت دیگری شروع کنید و تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید و اجازه دهید بدنتان پاسخ دهد، چه؟ با انجام این کار، تغییراتی را که به وجود می‌آورید و در واقع با نحوه زندگی‌تان کار می‌کنند، اجرا می‌کنید.

این، البته، مستلزم توانایی تمرکز بر روی کاری است که اکنون انجام می دهید تا آینده. کلید آن این است که اهداف کاهش وزن جدید و واقعی را برای خود تعیین کنید.

تعیین اهداف کاهش وزن سالم



لاغری با ذهنبا استفاده از اصل SMART اهدافی را تعیین کنید - به عنوان مثال، آنها باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، معقول و به موقع باشند. اما دو بخش مهم دیگر در تعیین هدف وجود دارد: اهداف شما باید معنادار و کاربردی باشند.
نحوه تعیین اهداف هوشمندانه برای کاهش وزن
هدف گذاری معنی دار

از نظر فکر کردن به زندگی و چیزهایی که می خواهید هر روز به آنها برسید، چه اهداف تناسب اندام برای شما معنی بیشتری دارد؟ اگر فکر می‌کنید که ورزش به شما کمک می‌کند هر روز کارهای بیشتری انجام دهید، آیا انگیزه بیشتری برای انجام آن خواهید داشت؟ اگر می‌تواند به کاهش استرس و کاهش تنش نیز کمک کند چه می‌شود - آیا آن‌وقت این کار را انجام می‌دهید؟

این مثال‌ها از اهداف معنادار را در نظر بگیرید:

    هر روز انرژی بیشتری برای انجام کارهای بیشتری داشته باشید
    هر شب بیشتر و با کیفیت بهتر بخوابید
    هوشیارتر باشید و قادر به تمرکز باشید
    الگوی خوبی برای خانواده خود باشید
    آگاهی بدن و احساس موفقیت خود را افزایش دهید
    سفتی، تنش و اضطراب ناشی از استرس را کاهش دهید
    با افزایش سن بدن خود را قوی، متعادل و متناسب نگه دارید

اطلاعات بیشتر

منبع

https://taghirbavar.com/slimming-with-the-mind/