سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص آووکادو

ماسک زیبایی آووکادو و روغن زیتون

این ماسک پوست را نرم و مرطوب کرده ، لایه های مرده پوست را برداشته و با چین و چروک مقابله می کند.

برای تهیه این ماسک به این مواد نیاز داریم:

آووکادو له شده 1 قاشق سوپخوری

موز له شده 1 قاشق سوپخوری

روغن زیتون 1 قاشق چایخوری

آب پرتقال تازه 1 قاشق چایخوری

 طرز تهیه:آووکادو و موز له شده را با روغن زیتون و آب پرتقال به خوبی مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس آن را به آرامی به پوستتان بمالید، مراقب باشیدبا اطراف چشمها تماس پیدا نکند. بعد از 15 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

 

بهترین و مهمترین خواص آواکادوو برای سلامتی بدن

اکثر شما به خصوص گروهی از افرادی که به تغذیه خود با هدف سلامتی و زیبایی اهمیت خاصی می دهند میوه ی آواکادوو را می شناسید ، نامش را بسیار شنیده اید به خصوص در رابطه با زیبایی و تناسب اندام در ادامه اطلاعاتی که در همین حد در اختیار دارید از خواص آووکادو خواهیم گفت .

خواص آووکادو

آووکادو، میوه ای به شکل گلابی و با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه و هسته ای نسبتا بزرگ است که پیش بینی می شود نزدیک به 10 هزار سال قبل از میلاد در مکزیک رشد می کرده است.میوه آووکادو طی 15 سال گذشته به یک میوه محبوب، به ویژه در آمریکا، تبدیل شده است. در حال حاضر در بیشتر رستون های زنجیره ای، این میوه به صورت سالاد یا دسر و با ادویه های گوناگون سرو می شود.آواکادو یکی از میوه های بسیار مفید است که خاستگاه آن مناطق گرمسیری است و در کشور ما تولید نمی شود 

آووکادو میوه ای کرم دار، روغنی و پر ویتامین بوده که در آب و هوای گرم رشد می کند. در میوه آووکادو که به گلابی تمساح و همچنین میوه کره ای معروف است، 20 نوع از انواع ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل پتاسیم، که به کنترل فشارخون کمک می کند، لوتئین که برای چشم ها خوب است و اسید فولیک که برای بازسازی سلولی و طی دوره بارداری لازم است، وجود دارد.

 

/2 گرم چربی اشباع، 80/9 گرم چربی تک زنجیره ای غیراشباع، 82/1 گرم چربی چندزنجیره ای غیراشباع، 2 گرم پروتئین، 5 درصد ویتامین B1 ، پتاسیم، فسفر، منیزیم، 4 درصد آهن، یک درصد کلسیم، مقداری ویتامین B2، B3، B5، B6 و 6 درصد روی دارد. با این حساب می بینید که این میوه از نظر مواد معدنی و ویتامین، بسیار غنی است و به خاطر چربی نسبتا بالا، مصرف آن به کسانی که در دوران رژیم لاغری به سر می برند چندان توصیه نمی شود.

متخصصان تغذیه از فواید و خواص میوه آووکادو این موارد را جز بهترین ها می دانند: 

 آواکادو مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می شود.

آواکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و باعث سلامت سیستم عصبی می شوند.

 آنتی اکسیدان «گلوتاتین» موجود در این میوه به کبد در تصفیه خون بسیار کمک می کند.

 وجود سطح بالای فولات در این میوه می تواند خطر سکته قلبی در افراد مستعد را کاهش دهد. 

خواص آووکادو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

 مطالعات صورت گرفته در سال 2007 میلادی نشان می دهد که ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آووکادو، احتمال ابتلا به سرطان های دهان، پوست و پروستات را کاهش می دهد. به علاوه ترکیبات موجود در آووکادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

 طیف مناسب و باکیفیت چربی های مفید ریزمغذی ها و فیبرهای آووکادو به بدن تان کمک می کند تا میزان هورمون هایی را که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنند بالا ببرید.