سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انرژی درمانی و راطلاعات آن

انرژی درمانی در اصفهان

هدف

هدف انرژی درمانی را می توان به طور کلی به عنوان شفای اختلالات ذهنی یا جسمی از طریق ایجاد تعادل مجدد در میدان های انرژی در بدن انسان یا با استفاده از انرژی ها یا نیروهای معنوی برای چنین درمانی تعریف کرد. برخی از انرژی درمانی ها شامل سم زدایی داخلی یا آزادسازی خاطرات مربوط به تروما به عنوان اهداف اضافی هستند.
موارد احتیاط

به طور کلی، افرادی که به بریما، چی‌گونگ یا هر شکلی از انرژی درمانی که شامل ورزش شدید بدنی یا کار بدنی می‌شود علاقه‌مند هستند، باید قبل از شروع چنین برنامه‌ای از یک پزشک متخصص مشورت کنند. این اقدام احتیاطی به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری مزمن قلبی یا ریوی، افرادی که پس از جراحی یا بیماری حاد بهبود می یابند، یا افراد مبتلا بهآرتریت یا سایر اختلالاتی که بر عضلات و مفاصل تأثیر می گذارد.

انرژی درمانی در اصفهان

برخی از اشکال انرژی درمانی ممکن است واکنش‌های روان‌شناختی غیرمنتظره یا خیره‌کننده ایجاد کند. به عنوان مثال، نوعی انرژی روانی-روانی که در یوگای هندی به آن کوندالینی گفته می‌شود، گاهی اوقات تجربیاتی از بحران روحی ایجاد می‌کند که ممکن است توسط روان‌پزشکان جریان اصلی به عنوان علائم اسکیزوفرنی یا اختلال روان‌پریشی دیگر تعبیر شود. پزشکان شفای ریکی مواردی را گزارش کرده‌اند که بیماران احساس گزگز، «فضایی»، احساس «خارج از بدن»، گرمای ناگهانی یا تجارب مشابه دارند. به عنوان یک قاعده، افرادی که تحت درمان برای هر گونه بیماری یا اختلال روانی هستند، باید قبل از شروع هر نوع انرژی درمانی با درمانگر خود مشورت کنند. این اقدام احتیاطی به ویژه برای بیمارانی که مبتلا به PTSD یا اختلال تجزیه ای تشخیص داده شده اند و برای کسانی که به راحتی هیپنوتیزم می شوند بسیار مهم است. همچنین ایده خوبی است که تا آنجا که شرح

شرح مختصری از برخی از انرژی درمانی های شناخته شده بهتر در ادامه می آید.
لمس درمانی

لمس درمانی یا TT نوعی انرژی درمانی است که در ایالات متحده توسعه یافته است. این یک روش غیرتهاجمی برای شفا است که از یک تکنیک باستانی روی دست گذاشتن گرفته شده است. در TT، پزشکان میدان انرژی بیمار را از طریق انتقال انرژی از دستان خود به بیمار تغییر می دهند. لمس درمانی در سال 1972 توسط دورا کونز، یک درمانگر روانی، و دولورس کریگر، استاد پرستاری در دانشگاه نیویورک ایجاد شد. اصل پشت TT بازگرداندن تعادل یا هارمونی به میدان انرژی یا هاله انسان است که تصور می شود چندین اینچ تا چند فوت از بدن امتداد دارد. هنگامی که بیماری رخ می دهد، باعث ایجاد اختلال یا انسداد در زمینه انرژی حیاتی می شود. پزشک TT از دستان خود برای تشخیص انسداد یا اختلال استفاده می کند. اگرچه این تکنیک "لمس درمانی" نامیده می شود، اما به طور کلی هیچ لمسی بر بدن فیزیکی مشتری وجود ندارد، فقط بدن یا میدان پرانرژی او وجود دارد. TT معمول است بر روی بیماران کاملاً پوشیده که روی یک سطح صاف دراز کشیده اند یا روی صندلی نشسته اند انجام می شود.

یک جلسه لمس درمانی شامل پنج مرحله یا مرحله است. اولین قدم یک دوره مدیتیشن از سوی تمرین‌کننده است تا از نظر معنوی متمرکز شود و برای کار شفابخشی انرژی بگیرد. مرحله دوم ارزیابی یا تشخیص عدم تعادل انرژی در هاله بیمار است. در این مرحله، پزشک TT دست‌های خود را حدود 2 تا 3 اینچ بالاتر از بدن بیمار نگه می‌دارد و آن‌ها را با ضربات بلند و گسترده از سر بیمار به سمت پایین تا پاها حرکت می‌دهد. تمرین‌کننده ممکن است احساس گرما، سنگینی، گزگز، یا نشانه‌های مشابهی داشته باشد، همانطور که در TT شناخته می‌شوند. تصور می‌شود که نشانه‌ها محل اختلالات یا عدم تعادل انرژی را نشان می‌دهند. در مرحله سوم، که به عنوان فرآیند بی‌حوصلگی شناخته می‌شود، تمرین‌کننده اختلالات انرژی را با حرکات جاروب رو به پایین برطرف می‌کند. در مرحله چهارم، پزشک به عنوان کانالی برای انتقال انرژی جهانی به بیمار عمل می کند. مرحله پنجم شاملهموارسازی میدان انرژی بیمار و بازیابی الگوی متقارن جریان انرژی. پس از درمان، بیمار به مدت 10-15 دقیقه استراحت می کند.

اطلاعات بیشتر

منبع

https://taghirbavar.com/energy-healing/