سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لاغر و رژیم طلایی

لاغری با ذهن

ما معتقدیم که هیچ رویکرد یکسانی برای سبک زندگی سالم وجود ندارد. برنامه های غذایی موفق باید فردی باشد و کل فرد را در نظر بگیرد. قبل از شروع یک برنامه غذایی جدید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود یا یک متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید، به خصوص اگر یک بیماری زمینه ای دارید.
رژیم غذایی منفصل چیست؟

رژیم غذایی تفکیک شده اساساً با هر چیزی که در چند دهه گذشته در مورد تغذیه به ما آموزش داده شده است، مخالف است. این بر اساس فرض ترکیب مواد غذایی است که فقط شامل خوردن گروه های غذایی خاص (مثلاً همه نشاسته ها یا همه سبزیجات) در یک وعده غذایی است. این رژیم توسط دکتر ویلیام هاوارد هی ایجاد شد که معتقد بود بدن شما باید آنزیم های گوارشی مختلفی را برای غذاهای قلیایی و اسیدی تولید و ترشح کند.

اساساً، در رژیم غذایی منفصل، شما از خوردن وعده‌های غذایی کامل که شامل گروه‌های غذایی متنوعی است، منصرف می‌شوید.

چه چیزی می توانید بخورید؟

قاعده اصلی حاکم بر رژیم غذایی منفصل، فقط خوردن یک گروه غذایی در یک زمان است. شما می توانید این قانون را به روش های مختلفی دنبال کنید:

    در هر وعده غذایی فقط یک گروه غذایی بخورید
    فقط یک گروه غذایی در روز بخورید
    فقط یک گروه غذایی در هر زمان از روز بخورید (روز خود را به تکه‌هایی تقسیم کنید، که در آن گروه‌های غذایی خاصی را رعایت می‌کنید)

رژیم غذایی تفکیک شده از سه گروه غذایی تشکیل شده است: پروتئین ها، نشاسته ها و غذاهای خنثی. می توانید پروتئین ها را با غذاهای خنثی و نشاسته ها را با غذاهای خنثی ترکیب کنید، اما باید از ترکیب پروتئین و نشاسته خودداری کنید.
میوه های اسیدی

با میوه های زیر اسید، آجیل و دانه ها ترکیب کنید. میوه های اسیدی را با میوه های شیرین یا سایر گروه های غذایی ترکیب نکنید، به جز گوجه فرنگی.

    گریپ فروت
    پرتقال ها
    لیمو
    لیموترش سبز
    آناناس
    انار
    گوجه فرنگیها

میوه های زیر اسیدی

با میوه های اسیدی یا میوه های شیرین ترکیب کنید، اما نه هر دو را همزمان. همچنین می توانید میوه های زیر اسید را با مغزها و دانه ها ترکیب کنید. با سایر گروه های غذایی ترکیب نکنید.

    سیب
    زردآلو
    توت ها
    انگور
    کیوی
    انبه
    شلیل
    پاپایا
    هلو
    گلابی ها
    آلو
    توت فرنگی

میوه های شیرین

با میوه های اسیدی یا سایر گروه های غذایی ترکیب نکنید. با میوه های زیر اسید، آجیل و دانه ها ترکیب کنید.

    موز
    نارگیل
    تاریخ
    میوه های خشک
    آلو خشک
    کشمش

خربزه

اینها را به تنهایی بخورید، نه در ترکیب با هیچ گروه غذایی دیگر.

    طالبی
    عسلک
    هندوانه

سبزیجات غیر نشاسته ای

با پروتئین، چربی، کربوهیدرات و نشاسته ترکیب شود.

    مارچوبه
    کنگر فرنگی
    لوبیا سبز
    چغندر
    کلم بروکلی
    کلم
    گل کلم
    خیار
    بادمجان
    سیر
    کاهو
    کرفس
    هویج
    پیازها
    جعفری
    فلفل
    شلغم
    قارچ
    کدو سبز

نحوه تهیه رژیم غذایی جدا شده و نکات
لاغری با ذهن
توصیه می شود قبل از خوردن یک وعده غذایی "ناسازگار" حداقل چهار ساعت صبر کنید. به عنوان مثال، اگر سالاد میوه با میوه های اسیدی و زیر اسیدی مصرف می کنید، باید حداقل چهار ساعت قبل از خوردن یک وعده غذایی مرغ و سبزیجات غیر نشاسته ای بخارپز شده صبر کنید. به غیر از این، زمان بندی کاملا به شما بستگی دارد.

اما به دلیل آن دوره انتظار توصیه شده، بسیاری از افرادی که از رژیم غذایی جدا شده پیروی می کنند، کل غذای روزانه خود را به یک گروه غذایی محدود می کنند. برای مثال، ممکن است یک روز فقط میوه، روز بعد سبزیجات پروتئینی و غیر نشاسته ای و روز بعد سبزیجات نشاسته ای و کربوهیدرات بخورید.

شاید بهترین کاری که می‌توانید برای آسان‌تر کردن رژیم غذایی منفک انجام دهید، برنامه غذایی است. برای موفقیت در این رژیم، باید بدانید چه بخورید و چه زمانی آن را بخورید. برنامه ریزی وعده های غذایی و تهیه غذا برای یک هفته کامل می تواند به شما کمک کند با تلاش یا فشار ذهنی کمتر به قوانین رژیم پایبند باشید.

اگر به رژیم غذایی منفصل علاقه مند هستید اما فکر می کنید کمی گیج کننده و محدود کننده به نظر می رسد، می توانید مقدمه ای ملایم تر برای ترکیب غذا امتحان کنید. به عنوان مثال، رژیم غذایی تفکیک شده حکم می کند که نمی توانید کربوهیدرات ها و نشاسته ها را با میوه ها ترکیب کنید. اما یک کاسه بلغور جو دوسر با موز و انواع توت های برش داده شده یک وعده غذایی مقوی و سالم است و هیچ اشکالی ندارد که آن غذاها را در یک صبحانه خوشمزه ترکیب کنید.

اساساً، می‌توانید غذاها را در دسته‌های کمتر محدودکننده قرار دهید، شاید چیزی مانند «نشاسته‌ها، میوه‌ها و غلات» و «پروتئین‌ها، لبنیات و سبزیجات». داشتن تنها دو گروه برای فکر کردن می تواند رژیم غذایی منفصل را کمتر محدود کند و پیروی از آن را آسان تر کند. هیچ چیز از نظر فنی ممنوع نیست، اما رژیم غذایی شما را تشویق می کند که از غذاهای بیش از حد فرآوری شده و غذاهای با قند بالا اجتناب کنید.

اطلاعات بیشتر

منبع

https://taghirbavar.com/slimming-with-the-mind/