سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص لبو

چغندر و کنترل وزن

چغندر غنی از فیبر است و کالری کمی دارد. افراد از چغندر در رژیم غذایی کاهش وزن و لاغری  استفاده می‌کنند چون خواصی دارد که  می‌تواند در برابر چربی مبارزه کند. همچنین خواص لبو قرمز به هیدراته نگهداشتن بدن و سم زدایی آن کمک می‌کند. از این طریق هم به لاغری و هم به داشتن پوستی درخشان کمک می‌کند.

همانطور که گفته شد از خواص لبو قرمز این است که به کاهش وزن کمک می‌کند و مصرف آب لبو نیز همین خاصیت را دارد. با این‌وجود تنها مصرف یک ماده غذایی نمی‌تواند شما را به وزن دلخواه برساند، بنابراین برای رسیدن به وزن دلخواه، باید از یک رژیم لاغری اصولی استفاده نمایید. رژیم‌های بهاره غفاری ویژگی‌های خاصی دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی به تناسب اندام برسید و در کنار آن سلامتی خود را حفظ کرده و ارتقا دهید. از ویژگی‌های این رژیم می‌توان به عدم حذف مواد غذایی و ایجاد محدودیت شدید اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت کلیک نمایید و چنانچه می‌خواهید همین حالا رژیم خود را دریافت نمایید، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

خواص آب لبو قرمز خام

چغندر یا لبو قرمز بافت سفت و محکمی دارد، می‌توانیم آب آن را گرفته و بنوشیم. آب لبو شیرین و خوشمزه است و هم سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. لبو را هم به‌صورت خام و هم پخته می‌توانید استفاده کنید و حتی برگ‌های آن خوراکی هستند. در هنگام پخت، رنگ و خواص آن وارد آب می‌شود. به همین دلیل نوشیدن آب لبو یا استفاده از آن به‌صورت خام در سالاد فایده بیشتری دارد. برخی از خواص آب لبو قرمز خام را در زیر بیان می‌کنیم.

  • تنظیم وزن: آب لبو کالری کمی دارد و فاقد چربی است. مصرف آب لبو قرمز خام می‌تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند.
  • بهعنوان رنگ مو: آب لبو قرمز، رز و چای سیاه را با یکدیگر مخلوط کنید و از ریشه تا انتهای مو بزنید و پس از چند دقیقه بشویید.
  • پیشگیری از زوال عقلی: از خواص آب لبو قرمز خام این است که به بهبود جریان اکسیژن در مغز کمک می‌کند و موجب کند شدن زوال عقل می‌شود. غلظت بالای نیترات موجود در آب چغندر به این روند کمک می‌کند.
  • افزایش سطح هموگلوبین: مصرف منظم آب لبو می‌تواند باعث افزایش سطح هموگلوبین شود و از این طریق از کم‌خونی جلوگیری کند. تولید و افزایش سطح هموگلوبین نیاز به آهن، فولات و ویتامین B12 دارد، که لبو منبع بسیار غنی از آهن است. به همین دلیل افرادی که دچار آنمی هستند، پیشنهاد می‌شود که از خواص لبو قرمز در رژیم غذایی خود استفاده کنند.
  • کمک به جلوگیری از سرطان: یکی از خواص آب لبو قرمز خام جلوگیری از سرطان است. آب لبو دارای خواص ضد سرطانی است. سلول‌های سرطانی به سطح کم اکسیژن واکنش نشان می‌دهند، که آب چغندر می‌تواند این کمبود اکسیژن را جبران کند.
  • کمک به درمان ورم مفاصل: چغندر باعث جذب بسیار زیادی از کلسیم می شود و با تقویت بافت ها و مفاصل، به درمان و جلوگیری از ورم مفاصل کمک می کند.
  • سم زدایی: دفع سموم و سم زدایی به عملکرد بهتر بدن کمک می‌کند. از خواص لبو قرمز این است که کمک می‌کند تا بدن سم زدایی کند. ترکیب خاصی به نام بتالین که در لبو وجود دارد، به بدن کمک می‌کند تا سموم را دفع کند.
  • بهبود استقامت بدن: آب لبو به گردش بهتر اکسیژن در عضلات کمک می کند. گردش بهتر اکسیژن در عضلات به بهبود استقامت و عملکرد بدن می شود.
  • جلوگیری از ریزش مو: کمبود پتاسیم رابطه مستقیمی با ریزش مو دارد. پتاسیم ماده مغذی است که برای رشد مو بسیار مهم است و در آب لبو وجود دارد.