سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیپنوز

هیپنوتیزم در اصفهان

مکتب فکری غالب در مورد هیپنوتیزم این است که روشی برای دسترسی مستقیم به ضمیر ناخودآگاه شخص است. به طور معمول، شما فقط از فرآیندهای فکری در ذهن خودآگاه خود آگاه هستید. شما آگاهانه به مشکلاتی که درست در مقابل شما هستند فکر می کنید، آگاهانه کلمات را هنگام صحبت انتخاب می کنید، آگاهانه سعی می کنید به یاد بیاورید که کلیدهای خود را کجا گذاشته اید.

اما در انجام همه این کارها، ضمیر خودآگاه شما دست در دست ضمیر ناخودآگاه شما کار می کند، بخش ناخودآگاه ذهن شما که تفکر "پشت صحنه" شما را انجام می دهد. ضمیر ناخودآگاه شما به مخزن وسیعی از اطلاعات دسترسی پیدا می کند که به شما امکان می دهد مشکلات را حل کنید، جملات بسازید یا کلیدهای خود را پیدا کنید. این برنامه ها و ایده ها را کنار هم قرار می دهد و آنها را توسط ذهن خودآگاه شما اجرا می کند. وقتی یک ایده جدید به ذهن شما می رسد، به این دلیل است که شما قبلاً به طور ناخودآگاه به این فرآیند فکر کرده اید.

ناخودآگاه شما همچنین از تمام کارهایی که انجام می دهید به طور خودکار مراقبت می کند. شما به طور فعال از طریق مراحل تنفس دقیقه به دقیقه کار نمی کنید -- ضمیر ناخودآگاه شما این کار را انجام می دهد. شما به هر کار کوچکی که هنگام رانندگی با ماشین انجام می دهید فکر نمی کنید -- بسیاری از چیزهای کوچک در ضمیر ناخودآگاه شما فکر می شود. ناخودآگاه شما همچنین اطلاعات فیزیکی دریافتی بدنتان را پردازش می کند.

هیپنوتیزم

به طور خلاصه، ضمیر ناخودآگاه شما مغز واقعی پشت عملیات است -- بیشتر افکار شما را انجام می دهد و در مورد کارهایی که انجام می دهید تصمیم می گیرد. وقتی بیدار هستید، ذهن خودآگاه شما برای ارزیابی بسیاری از این افکار، تصمیم گیری و اجرای ایده های خاص کار می کند. همچنین اطلاعات جدید را پردازش کرده و به ضمیر ناخودآگاه منتقل می کند. اما زمانی که شما خواب هستید، ضمیر خودآگاه از مسیر خارج می شود و ناخودآگاه شما سلطنت آزاد دارد.

روانپزشکان این نظریه را مطرح می کنند که تمرینات آرامش عمیق و تمرکز هیپنوتیزم باعث آرامش و تسلط بر ذهن خودآگاه می شود به طوری که نقش فعال کمتری در فرآیند تفکر شما ایفا می کند. در این حالت، شما هنوز از آنچه در حال رخ دادن است آگاه هستید، اما ضمیر خودآگاه شما در پشت ضمیر ناخودآگاه خود قرار می گیرد. به طور مؤثر، این به شما و هیپنوتیزور اجازه می دهد که مستقیماً با ناخودآگاه کار کنید. گویی فرآیند هیپنوتیزم پنل کنترلی را در مغز شما باز می کند.

در بخش بعدی، خواهیم دید که چگونه این نظریه با ویژگی های هیپنوتیزم مطابقت دارد.

در یک نام چیست؟

جیمز برید، جراح اسکاتلندی قرن نوزدهم، اصطلاحات «هیپنوتیزم» و «هیپنوتیزم» را بر اساس کلمه هیپنوس، که یونانی به معنای «خوابیدن» است، ابداع کرد. برید و دیگر دانشمندان آن دوران، مانند آمبرویز-آگوست لیبو، هیپولیت برنهایم و جی. ام. شارکو، این نظریه را مطرح کردند که هیپنوتیزم نیرویی نیست که توسط هیپنوتیزور وارد می شود، بلکه ترکیبی از پاسخ های روانشناختی به پیشنهادات است.

در بخش آخر، این ایده را بررسی کردیم که هیپنوتیزم ذهن خودآگاه شما را در صندلی عقب قرار می دهد، بنابراین شما و هیپنوتیزور می توانید مستقیماً با ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنید. این نظریه در جامعه روانپزشکی مورد پذیرش گسترده ای قرار گرفته است، بیشتر به این دلیل که تمام ویژگی های اصلی حالت هیپنوتیزم را به خوبی توضیح می دهد.

توضیح قانع کننده ای برای بازیگوشی و مهارناپذیر بودن سوژه های هیپنوتیزم ارائه می دهد. ضمیر خودآگاه جزء اصلی بازدارنده در آرایش شما است -- مسئول ترمز کردن است -- در حالی که ضمیر ناخودآگاه محل تخیل و تکانه است. وقتی ضمیر ناخودآگاه شما کنترل می شود، احساس آزادی بیشتری می کنید و ممکن است خلاق تر باشید. ضمیر خودآگاه شما مجبور نیست همه چیز را فیلتر کند.

اطلاعات بیشتر

منبع:

https://taghirbavar.com/hypnosis/