سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هدف هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم در اصفهان

او بر استفاده از تکرار تاکید می کند، اما هشدار می دهد که وقتی آنها پیشنهاد را پذیرفتند، هر چیزی که هیپنوتیزور بعد از این مرحله به آنها می گوید به یک پیشنهاد غیرقابل مقاومت تبدیل می شود.

از لحاظ تاریخی، هیپنوتیزورهای مرحله اغلب ادعاهایی برای بهبود توانایی های داوطلبانه فراتر از محدودیت های طبیعی داشتند. یکی از نمونه ها «پل انسان» است که در آن یک سوژه هیپنوتیزم شده ظاهراً در حالت کاتالپسی قرار می گیرد و به عنوان «پل» بین دو صندلی قرار می گیرد. این شیرین کاری چشمگیر به نظر می رسد: با این حال، همانطور که اندرو نیوتن هیپنوتیزم کننده می گوید: "هر بزرگسال نسبتاً قوی می تواند این شیرین کاری را بدون هیپنوتیزم شدن انجام دهد."[23]
فاعل، موضوع

هیپنوتیزم

در یک موقعیت هیپنوتیزم مرحله ای، "هیپنوتیزور" شرکت کنندگان خود را با دقت انتخاب می کند. ابتدا به کل حضار چند تمرین می دهند تا اجرا کنند و ایده هایی را در ذهنشان بکارند، مانند

    فقط افراد باهوش می توانند هیپنوتیزم شوند
    فقط کسانی که برای هیپنوتیزم شدن ذهن باز دارند و مایل به مشارکت هستند.

ادعا شده است [توسط چه کسی؟] که این پیشنهادها برای غلبه بر ترس طبیعی از اعتماد کردن به یک غریبه با ترس بزرگتر از تبدیل شدن به موضوع تمسخر به عنوان فردی که غیرهوشمند، غیرقابل معاشرت و شادی است، طراحی شده است.

هیپنوتیزم کننده از میان جمعیت افرادی را می بیند که به نظر می رسد قابل اعتماد، برونگرا و مایل به اجرای نمایش هستند. هیپنوتیزم کننده آنها را با تصور موقعیت های معمولی که احتمالاً با آنها روبرو شده است، شروع می کند، مانند سرد یا گرم، گرسنگی یا تشنگی، سپس به تدریج به آنها پیشنهاد می دهد تا کاری را انجام دهند که کاملاً غیرمعمول است، مانند رقصیدن، آواز خواندن. مثل الویس، مثل مرغ کوبیدن یا فراموش کردن یک عدد.

تمایل به مرکز توجه بودن، داشتن بهانه ای برای نقض عوامل سرکوب کننده ترس درونی خود و فشار برای خشنود کردن، به علاوه توقع مخاطب که از آنها می خواهد سرگرمی فراهم کنند معمولاً برای متقاعد کردن برخی افراد به انجام تقریباً هر کاری کافی است. به عبارت دیگر، شرکت کنندگان متقاعد می شوند که «همراه با هم بازی کنند». با این حال، در حالی که این به برخی از موقعیت‌ها اشاره می‌کند، با آن‌هایی همخوانی ندارد که در آن افراد سرکش، مخاطبان غیرهمکار و کسانی که می‌خواهند هیپنوتیزم‌کننده را «ابطال کنند» مجموعه‌ای از انتظارات منفی، فضای غیرهمکاری و مخالفت‌هایی را ایجاد می‌کنند که اجراکننده باید از مهارت برای غلبه بر آن استفاده کند.

در برخی کشورها قوانین و دستورالعمل هایی در مورد هیپنوتیزم مرحله ای وجود دارد.

در انگلستان، قانون هیپنوتیزم 1952، استفاده از هیپنوتیزم در عموم را کنترل می کند. قانون اصلی در سال 1976 و دوباره در سال 2003 اصلاح شد.[24] در سال 1996 دولت "شرایط مدل" را منتشر کرد که پس از مشورت با FESH و روانشناسان پزشکی و دانشگاهی اصلاح و تجدید نظر شد. توجه داشته باشید که اینها هیچ نیروی قانونی ندارند: آنها شرایط پیشنهادی هستند که مقامات محلی ممکن است در هنگام تنظیم هیپنوتیزم اعمال یا اصلاح کنند، ممکن است آنها را مناسب بدانند.[25] اگر مرحله هیپنوتیزم در یک مکان عمومی انجام شود، باید از مقامات محلی مجوز (مجوز) گرفته شود و به مقامات محلی توصیه می شود که عملکرد را نظارت کنند تا اطمینان حاصل شود که همه دستورالعمل ها رعایت می شود. برگزاری هر نوع هیپنوتیزم صحنه در یک مکان عمومی (در میان سایر مکان ها) غیرقانونی است مگر اینکه مقامات محلی رضایت خود را برای این امر صادر کرده باشند.

در بخشنامه همراهی که شرایط مدل اصلاح شده را در سال 1996 اعلام می‌کند[26]، همانطور که توسط هیپنوتیزور مرحله شکاک، الکس ساندر[نیازمند منبع] در طول فرآیند مشاوره اظهار داشت:

«در عمل، داوطلبان به گونه‌ای واکنش نشان نمی‌دهند که گویی واقعاً باور دارند که مثلاً یک عنکبوت غول‌پیکر پشت سرشان یا یک بمب زیر صندلی آنها وجود دارد».[27]

این یک نقطه مهم تمایز بود و نشان دهنده یک شناخت رسمی از ماهیت «گویی» رفتار در هیپنوتیزم صحنه در تضاد با ادعاهای واقعیت ذهنی فرضی آن است.

در گذشته هیپنوتیزم مرحله ای در چندین کشور جهان از جمله دانمارک و برخی از ایالت های ایالات متحده آمریکا ممنوع بوده است. اکثر این کشورها این قوانین را لغو کرده اند یا آنها را اجرا نمی کنند.[نیازمند منبع] در اسرائیل، انجام هر نوع هیپنوتیزم بدون مجوز به پزشکان، دندانپزشکان و روانشناسان غیرقانونی است.[نیازمند منبع] در بلژیک، مرحله هیپنوتیزم از سال 1892 ممنوع شده است؛ [28] این قانون در سال 2017 ذکر شد تا اجبار به لغو یک نمایش توسط Messme شود.

اطلاعات بیشتر

منبع

https://taghirbavar.com/hypnosis/