سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انرژی درمانی

انرژی درمانی در اصفهان

انرژی پزشکی شاخه ای از طب جایگزین است که بر اساس یک باور شبه علمی استوار است که شفادهنده ها می توانند «انرژی شفابخش» را به بیمار هدایت کنند و نتایج مثبتی را به همراه داشته باشند. پزشکان از تعدادی نام از جمله مترادف های مختلف برای پزشکی استفاده می کنند (به عنوان مثال، انرژی درمانی) و گاهی اوقات از کلمه ارتعاشی به جای انرژی یا در هماهنگی با آن استفاده می کنند. در بیشتر موارد هیچ انرژی قابل اندازه گیری تجربی وجود ندارد: این اصطلاح در عوض به انرژی به اصطلاح ظریف اشاره دارد. پزشکان ممکن است تمرین را به صورت دستی، [1] دستی، [1] و دور [1] (یا غایب) که در آن بیمار و شفا دهنده در مکان‌های مختلف هستند، طبقه‌بندی کنند. بسیاری از مکاتب انرژی شفا با نام‌های بسیاری وجود دارند: به عنوان مثال، انرژی شفابخش بیوفیلد، [2] [3] شفای معنوی، [4] شفای تماسی، شفا از راه دور، لمس درمانی، [5] ریکی [6] یا چی‌گونگ. ]

بررسی‌های متون علمی در مورد انرژی درمانی به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ مدرکی برای حمایت از اثربخشی بالینی وجود ندارد. مبنای نظری شفا به عنوان غیرقابل قبول مورد انتقاد قرار گرفته است؛ [13][14][15][16] تحقیقات و بررسی‌های حمایت‌کننده از پزشکی انرژی به دلیل حاوی نقص‌های روش‌شناختی [] و سوگیری انتخاب، اشتباه شده‌اند. [17] [18] و نتایج درمانی مثبت مشخص شده است که ناشی از مکانیسم های روانشناختی شناخته شده است.] برخی از ادعاهای کسانی که دستگاه‌های «داروهای انرژی» را خریداری می‌کنند، به عنوان تقلبی شناخته می‌شوند[20] و شیوه‌های بازاریابی آن‌ها باعث اقدامات مجری قانون در ایالات متحده شده است.[2]

تاریخ ارتباط یا بهره برداری مکرر از اختراعات علمی توسط افرادی را ثبت می کند که ادعا می کنند علم تازه کشف شده می تواند به بهبودی افراد کمک کند. در قرن نوزدهم، الکتریسیته و مغناطیس در «سرزمین‌های مرزی» علم قرار داشتند و حقه‌بازی الکتریکی رایج شد.[21] این مفاهیم همچنان الهام بخش نویسندگان در جنبش عصر جدید هستند.[22] در اوایل قرن بیستم، ادعاهای بهداشتی برای مواد رادیواکتیو زندگی را در معرض خطر قرار می‌داد، [23] و اخیراً مکانیک کوانتومی و نظریه وحدت بزرگ فرصت‌های مشابهی را برای بهره‌برداری تجاری فراهم کرده‌اند.[24] هزاران دستگاهی که ادعا می‌کنند از طریق انرژی واقعی یا واقعی بهبود می‌یابند در سراسر جهان استفاده می‌شوند. بسیاری از آنها غیرقانونی یا خطرناک هستند و با ادعاهای نادرست یا اثبات نشده به بازار عرضه می شوند.[20][25] تعدادی از این دستگاه‌ها [توسط چه کسی؟] ممنوع شده‌اند.[26][تأیید ناموفق][27][تأیید ناموفق] اتکا به شفای معنوی و انرژی با آسیب جدی یا مرگ همراه است، زمانی که بیماران درمان پزشکی را به تأخیر می‌اندازند یا چشم‌پوشی می‌کنند.

انرژی درمانی در اصفهان

اصطلاح "پزشکی انرژی" از زمان تأسیس انجمن بین المللی غیرانتفاعی برای مطالعه انرژی های ظریف و پزشکی انرژی در دهه 1980 به طور کلی مورد استفاده قرار گرفته است. راهنماها برای تمرین‌کنندگان در دسترس است، و هدف کتاب‌های دیگر ارائه یک مبنای نظری و شواهد برای این عمل است. پزشکی انرژی اغلب پیشنهاد می کند که عدم تعادل در "میدان انرژی" بدن منجر به بیماری می شود و با متعادل کردن مجدد سلامت میدان انرژی بدن می توان آن را بازیابی کرد.[29] برخی روش‌ها، درمان‌ها را به‌عنوان خلاص کردن بدن از انرژی‌های منفی یا انسداد در «ذهن» توصیف می‌کنند. بیماری یا دوره های بیماری پس از درمان به عنوان "رهایی" یا رها کردن "انقباض" در بدن-ذهن نامیده می شود. معمولاً، یک پزشک سپس درمان های بیشتری را برای بهبودی کامل توصیه می کند.

مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه (NCCIH) مستقر در ایالات متحده بین مراقبت های بهداشتی شامل انرژی قابل مشاهده علمی، که آن را "پزشکی انرژی واقعی" می نامد، و روش های مراقبت بهداشتی که از نظر فیزیکی "انرژی های غیرقابل کشف یا تایید" استفاده می کنند، تمایز قائل می شود. طب انرژی فرضی»:[29]

    انواع "داروی انرژی واقعی" عبارتند از مغناطیس درمانی، رنگ پری و نور درمانی. تکنیک‌های پزشکی شامل استفاده از پرتوهای الکترومغناطیسی (مانند پرتودرمانی یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی) در اصطلاح پزشکی جایگزین «طب انرژی» محسوب نمی‌شوند.
    انواع «داروی انرژی مفروض» شامل درمان‌های انرژی شفابخش بیوفیلد است که ادعا می‌شود «انرژی‌ها» را هدایت یا تعدیل می‌کنند تا امکان شفا در بیمار فراهم شود. دست‌های نور، شفای باطنی، شفای مغناطیسی (اکنون یک اصطلاح تاریخی است که با مگنت‌تراپی اشتباه گرفته نمی‌شود)، شفای چیگونگ، ریکی، شفای کریستال، درمان تانگ رن، شفای از راه دور، دعای شفاعت، و روش‌های مشابه.[31] مورد نیاز [32] مفاهیمی مانند چی (چی)، پرانا، هوش ذاتی، مانا، پنوما، مایع حیاتی، نیروی ادیک و ارگون از جمله اصطلاحاتی هستند که برای توصیف این میدان‌های انرژی فرضی استفاده شده‌اند.[31] این دسته شامل طب سوزنی، طب آیورودا، کایروپراکتیک، Moxibustion و سایر روش‌هایی که از مداخله فیزیکی برای دستکاری انرژی احتمالی استفاده می‌شود، نمی‌شود.

قطبیت درمانی که توسط راندولف استون تأسیس شد، نوعی داروی انرژی است[33] که بر این باور است که سلامت فرد در معرض بارهای مثبت و منفی در میدان الکترومغناطیسی است.[34] به عنوان قادر به درمان تعدادی از بیماری های انسانی از سفتی عضلانی تا سرطان تبلیغ شده است. با این حال، به گفته انجمن سرطان آمریکا، "شواهد علمی موجود این ادعا را تایید نمی کند که درمان قطبی در درمان سرطان یا هر بیماری دیگری موثر است."

اطلاعات بیشتر

منبع:

https://taghirbavar.com/energy-healing/